- akce již proběhla.
Kreativní copywriting s AI
11 března @ 9:00 - 16:00
Anotace
Celodenní školení s Lenkou Stawarczyk bude zaměřené na copywriting a využití umělé inteligence při tvorbě obsahu a textových výstupů.
Dopoledne se školení zaměřuje na základy copywritingu, kde se účastníci dozví kde hledat inspiraci pro psaní, ale naučí se také význam emocí vs. faktů při tvorbě čtivých textů.
Dále budeme diskutovat rozdíl mezi silnými a slabými slovy a techniky pro zkracování textů. V průběhu celého školení si účastnící vyzkouší mnohá copy cvičení a naučí se také definovat specifický tone of voice pro sebe či svou značku.
Odpoledne se pak budeme věnovat využití AI v kreativní práci, včetně základních principů práce s umělou inteligencí, tvorby obsahové strategie, i jednotlivých textových formátů a přehledem nejužitečnějších AI nástrojů pro tvorbu textu. Speciálně se zaměříme i na pokročilá využití nástroje ChatGPT.
Lektorka
Lenka Stawarczyk
Marketingová specialistka a copywriterka, s desetiletou praxí.
Prošla jak začínajícími startupy, tak velkými korporacemi a aktuálně působí jako freelance konzultantka brandingu, tone of voice značek a také jako copywriterka.
Řídila marketing v deskoherní firmě CGE, tým produktových marketérů v LMC, pomohla dostat do světa whistleblowingovou platformu FaceUp a spolupracovala s firmami jako Trezor, T-mobile, nebo Kooperativa Teď se už víc než rok intenzivně věnuje využití AI nástrojů a vybírá ty nejzajímavější přínosy a využití pro marketéry a kreativce.
Sylabus
COPY část: 3.15h (cca 9-12:15) – Jak psát texty tak, aby je chtěl někdo číst
Začali bychom úvodem do copywritingu (60 min)
– Kde se inspirovat ke psaní
– Zlatý kruh Simona Sineka a psaní
– Holy trinity copywritingu
– Role faktů a emocí
– Různé druhy textů a jejich principy
– Praktické zahřívací cvičení
Slova a jejich význam v copywritingu (60 min)
– Silná a slabá slova
– Jak naložit s příliš dlouhými texty a efektivně zkracovat
– Praktická cvičení – napíšeme si oneliner + nadpisy
– Tempo psaní a jeho význam pro čtenáře
10 min přestávka
Komerční psaní, které přesvědčuje (30 min)
– Jak poznat zákazníka a jeho slovník
– Motivátory, přání a obavy
– Funkce master messagingu
Tone of voice (45 min)
– Význam, příklady a forma
– Jak nastavit Tone of voice a jak jej držet
– Kde se inspirovat pro tvorbu
– Microcopy a hlavní principy psaní krátkých textů
Přestávka na oběd cca na 45 minut
AI část: (cca 13-16)
Principy fungování s AI (60 min)
– Pochopení role AI v kreativní práci
– Identifikace oblastí, kde může být AI užitečná a jaké jsou limity využití
– Zásady fungování LLM modelů
– Základní a pokročilé principy promptingu
– Příklady dobrých a špatných promptů a jejich rozdílných výsledků
AI a využití ve strategii, obsahu a ideaci (60 min)
– Využití ChatGPT pro obsahovou strategii
– Využití ChatGPT v marketingovém workflow – od nápadů až po finální copywriting
– Jak nastavit funkční tone of voice pro využití generativního AI tak aby výstupy zněly stejně
– Praktická cvičení a ukázky využití v marketingu a copywritingu
10 min přestávka
AI a tvorba různých formátů obsahu (60 min)
– Generování blogových příspěvků, příspěvků pro sociální sítě práce a PR výstupů.
– Pokročilé využití ChatGPT, včetně výběru vhodných pluginů pro tvorbu a úpravu obsahu.
– Pokročilá nastavení ChatGPT a ukázky formtáů, které lze v ChatGPT vytvořit (grafy, tabulky, … )
Vyjasnění dotazů a konzultace vlastních cvičení 20 minut do 16:30